Børnehaven Bakkelys logo

Samarbejdspartnere

Samarbejdspartnere i Børnehaven Bakkely

I Børnehaven Bakkely samarbejder vi med Aalborg Kommune om børnerelaterede emner. Herudover samarbejder vi også med kommunens talepædagoger samt Center for Børns Udvikling (CBU) som består af psykologer, indsatsteam, børneterapeuter og sundhedsplejersker, hvis et barn har særlige behov.

Øvrige selvejende institutioner

Vi arbejder tæt sammen med de øvrige 9 selvejende institutioner i Aalborg Kommune. Lederne i de 10 institutioner mødes ca. 8 gange ca. årligt og gruppen er også delt i 2 netværk som holder netværksmøder efter behov. Derudover mødes alle 10 ledere og bestyrelsesformænd en gang om året, og der forekommer ligeledes et møde med kommunen en gang årligt.

Den kommunale dagpleje

Den kommunale dagpleje i Vestbjerg og Børnehaven Bakkely samarbejder om en årlig aktivitetsdag for de yngste i børnehaven og de ældste i dagplejen. Dagplejen kommer herudover også på planlagte besøg ca. 4 gange om året, og vi tager også på besøg hos dagplejen. Dette samarbejde er blandt andet med til at etablere en god overgang fra dagpleje til børnehave.

Vestbjerg Skole

En anden god samarbejdspartner er Vestbjerg skole, hvor vi gennem børnenes tid i børnehave aflægger besøg hos skole og dus. Disse besøg bliver intensiveret fra februar til juni. Samarbejdet med Vestbjerg Skole er med til at lette overgangen fra børnehave til skole.

Lokalområdet

Vi samarbejder også med de to øvrige børnehaver i Vestbjerg – Den kommunale børnehave Myretuen og Stokrosen, som også er en selvejende institution.